Taryfa a cennik – czy oferta promocyjna sprzedawcy energii zawsze jest dla nas korzystna?
Jeśli posiadasz umowę kompleksową na pewno otrzymałeś przez infolinię lub listem ofertę z rabatami oraz różnymi dodatkami, która przedstawiana jest jako najlepszy wybór. Czy aby na pewno ta oferta jest taka korzystna, jak się wydaje?
Na początku zaznaczyć warto, że oferta ta często gwarantuje nam tylko cenę energii 5% niższą od Taryfy Sprzedawcy, czyli standardowego cennika. W ciągu 2 lub 3 lat trwania cena zostanie zmieniona po każdej zmianie taryfy, czyli przynajmniej raz na rok. Często oferowany upust jest zaszywany w opłacie handlowej, a nie w samej cenie energii. W efekcie wiążemy się z sprzedawcą na okres 2 lub 3 lat bez żadnych gwarancji stałej ceny.
Konstrukcja umów z cennikiem często może wprowadzać odbiorcę w błąd. Umowa zawierana jest na czas nieoznaczony (tak jak na taryfie sprzedawcy), a dopiero w załączniku na ostatnich stronach zawarta jest informacja o cenniku oraz terminie jego obowiązywania. Błędne wypowiedzenie wiąże się z karami umownymi za przedwczesne wypowiedzenie umowy.
Kolejna ważną rzeczą, o której musimy pamiętać przy zawieraniu umowy z cennikiem sprzedawcy jest automatyczne przedłużenie oferty. Na ok. miesiąc przed końcem okresu gwarancji otrzymasz listownie lub telefonicznie nową ofertę na kolejny okres. W przypadku braku akceptacji oferty, zobowiązani jesteśmy wysłać pisemne oświadczenie o wypowiedzeniu cennika. Jeżeli tego nie zrobimy, umowa przedłuży się na kolejny okres.
Część sprzedawców wraz z ofertą przesyła wzór odstąpienia od oferty. Należy bardzo dokładnie przeczytać dokument, ponieważ często dołączany dokument wypowiada nie tylko ofertę, ale również całą umowę. Może to skończyć się zdemontowanie licznika, a niestety ponowne podłączenie wiąże się z kosztami po stronie odbiorcy.
W poprzedniej części zajęliśmy się wadami umów z cennikiem sprzedawcy. Teraz omówimy jak wybrać Taryfę Sprzedawcy. Niestety nie jest to takie łatwe jak może się to wydawać. Jeśli zawieramy umowę przez infolinię sprzedażową lub w punkcie obsługi klienta, pracownik będzie namawiał Nas na skorzystania z oferty sprzedawcy. Nawet gdy poprosiliśmy o standardowy cennik, warto dokładnie sprawdzić umowę przed podpisem, czy nie zostały dołączone oferty sprzedawcy. Niestety nadal zdarzają się nieuczciwi sprzedawcy.
Ostatnim, a zarazem najlepszym sposobem na zawarcie umowy jest wypełnienie wniosku przez stronę sprzedawcy lub tradycyjnie. Wypełniając dokumenty, Cennik Taryfa sprzedawcy znajduje się na samym końcu dostępnych cenników. Po wypełnieniu wniosku, po 2 tygodniach otrzymamy umowę, która została zawarta na wniosek klienta.
Więcej na: https://leczymy.rachunki.eidos.energy/
Comments are closed.